Geschreven door:Liz

Datum : 19 september 2019 Categorie : Blog

Dit is waarom het leren van Koreaans steeds populairder wordt

Babel biedt sinds dit jaar ook taalcursussen Koreaans aan. Uit de Modern Language Association blijkt dat de belangstelling voor het Koreaans in de Verenigde Staten tussen 2013 en 2016 met bijna 14 procent is gestegen, waarmee het op nummer 11 van meest bestudeerde talen is komen te staan. En niet alleen in de VS, maar ook in Nederland wordt het Koreaans steeds populairder. Maar waar komt dat toch door?

1. Zuid-Korea groeit snel

De economie van Zuid-Korea groeit snel en blijft groeien. Zo schakelden onlangs telecombedrijven uit Zuid-Korea voor het eerst 5G-netwerken in waarmee Zuid-Korea het snelste internet ter wereld heeft! Samsung is afkomstig uit Zuid-Korea en een van de succesvolste techbedrijven ter wereld.

Inmiddels staat Zuid-Korea in de top 20 van grootste economieën ter wereld en het heeft volgens de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland een van de sterkst stijgende economieën van de afgelopen 50 jaar. Zo blijven de koopkracht in Zuid-Korea en de e-commercemarkt toenemen én laat Zuid-Korea steeds meer van zich horen.

2. Koreaans populair door popsongs en Koreaanse films

Wist je dat de grootste boyband ter wereld uit Zuid-Korea komt? ‘De Bangtan Boys’ behoren tot het K-pop-genre (Korean pop). K-pop omvat vooral kleurrijke en catchy popmuziek die door perfect uitziende boy- en girlbands wordt gemaakt. K-pop wordt steeds populairder in buurlanden van Zuid-Korea, maar is inmiddels ook overgewaaid naar Europa.

Ook de Zuid-Koreaanse soaps, ook wel bekend als K-drama zijn erg populair. Veel fans vinden het leuk om Koreaans te leren om zo de muziek en soaps beter te begrijpen. Aan de andere kant zorgen de muziek en soaps er ook weer voor dat taalcursisten het Koreaans op een toegankelijke manier beter leren begrijpen.

3. Seoul: een van de slimste steden ter wereld

Seoul, de hoofdstad van Zuid-Korea, is een trendy en innovatieve stad en trekt daarom veel toeristen. Er is veel moderne architectuur te vinden, er ontstaan de meest uiteenlopende hippe modetrends en het heeft een groeiende beauty-wereld.

Daarnaast is Seoul een van de slimste steden ter wereld: een echte SMART-city. Dit betekent dat technologie en het internet in deze stad worden ingezet voor het besturen van de stad en het openbare leven. Hiermee is het een voorloper van zijn tijd!

Of het nu door de technologie, de popmuziek of de slimme hoofdstad komt: de populariteit voor Zuid-Korea én het Koreaans groeit. Ben jij ook geïnteresseerd in dit land en lijkt het je interessant om de beginselen van het Koreaans te leren? Je kunt bij ons zowel een cursus Koreaans niveau 1 als een cursus Koreaans niveau 2 volgen.

Lees ook: