Zakelijk Spaans

De markt in Zuid-Amerika groeit. Veel bedrijven en organisaties werken samen met bedrijven in Spanje en Zuid-Amerika zoals Argentinië, Colombia, Costa Rica en Mexico. U kunt er niet van uitgaan dat men in deze landen goed Engels spreekt. Met een goede basiskennis van het zakelijk Spaans kunt u deze internationale handelscontacten verbeteren.

Niet alleen de taal speelt een rol maar ook culturele verschillen, o.a. non-verbale communicatie, de bureaucratie, de dagindeling, de eetcultuur, aanspreekvormen. In de training staat daarom naast het verbeteren van uw Spaanse taalvaardigheid ook de cultuur centraal.

Inhoud training

Afhankelijk van uw doelen en wensen kunnen in de training de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • uzelf voorstellen
  • zakelijke gesprekken voeren zoals vergaderen, telefoongesprekken
  • onderhandelen
  • presenteren
  • bedrijfscorrespondentie zoals e-mails, factuur, brieven, rapportages

Onze taaltrainers hebben veel ervaring in het Spaanstalige bedrijfsleven en kennen de taal, cultuur en de gewoontes goed.